Όλα στο φως (Spotlight )


άρτος και θρησκευτικά θεάματα
στο σύγχρονο Κολοσσαίο της Ρώμης για τους μακαριστούς πτωχούς του πνεύματος

Ο πάμπλουτος Πάπας, Δον Φραγκίσκος αρχηγός της οικονομικής οικουμενικής αυτοκρατορίας του Βατικανού, ηγέτης της θεοσοφικής πανθρησκείας, απευθύνεται στους πτωχούς πιστούς και μιλά για την ειρήνη: Η ειρήνη είναι μια κραυγή που αξίζει να ακουστεί
Ο Πάπας συμμετείχε το απόγευμα στο Κολοσσαίο στην τελική πράξη της συνάντησης των θρησκειών που προωθεί η Κοινότητα του Sant’Egidio, υπογράφοντας κοινή έκκληση με τους ηγέτες άλλων θρησκειών: ας μην παραιτηθούμε στον πόλεμο, οι κυβερνώντες λυγίζουν κάτω να ακούσω σοβαρά και σέβομαι τις φιλοδοξίες για συμφιλίωση των λαών τους. Ο πόλεμος είναι η μητέρα κάθε φτώχειας, λέει ο Πάπας, των μεγάλων σεξουαλικών και οικονομικών σκανδάλων του Βατικανού.
..και η θρησκεία ο πατέρας του χρήματος…. αρχιδούλε των δούλων του Θεού.
Δεν μπορεί να υπάρξει Ειρήνη αν δεν υπάρξει Δικαιοσύνη…. Ιερέ Ποντίφηκα.

Το Spotlight είναι μια αμερικανική βιογραφική δραματική ταινία του 2015 σε σκηνοθεσία Tom McCarthy.
Ωραία ταινία (από αυτές που η Εκκλησία δεν θέλει να κυκλοφορούν ) υπέροχες ερμηνείες εξαιρετική σκηνοθεσία. Η ταινία ακολουθεί την ομάδα » Spotlight» του The Boston Globe , την παλαιότερη δημοσιογραφική μονάδα έρευνας εφημερίδων που λειτουργεί συνεχώς στις Ηνωμένες Πολιτείες, και την έρευνά της σε περιπτώσεις εκτεταμένης και συστημικής σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών στη Βοστώνη. περιοχή από πολλούς Ρωμαιοκαθολικούς ιερείς. Αν και η πλοκή ήταν πρωτότυπη, βασίζεται χαλαρά σε μια σειρά ιστοριών της ομάδας Spotlight που κέρδισε το Βραβείο Πούλιτζερ για τη Δημόσια Υπηρεσία 2003.

Το 1976, σε ένα αστυνομικό τμήμα της Βοστώνης , δύο αστυνομικοί συζητούν τη σύλληψη του Fr. John Geoghan για παιδική παρενόχληση . Ένας υψηλόβαθμος κληρικός συνομιλεί με τη μητέρα των παιδιών. Στη συνέχεια, ένας βοηθός εισαγγελέα μπαίνει στην περιφέρεια και λέει στους αστυνομικούς να μην αφήσουν τον Τύπο να μάθει τι έχει συμβεί. Η σύλληψη δεν δημοσιοποιείται και ο Geoghan αφήνεται ελεύθερος.

Το 2001, ο Marty Baron , ο νέος διευθυντής του The Boston Globe , συναντά τον Walter «Robby» Robinson , τον συντάκτη της ερευνητικής ομάδας «Spotlight» της εφημερίδας . Αφού ο Baron διαβάζει ένα άρθρο της Globe για έναν δικηγόρο, τον Mitchell Garabedian , που κατηγορεί ότι ο καρδινάλιος Bernard Law , ο Αρχιεπίσκοπος της Βοστώνης , γνώριζε για τη σεξουαλική κακοποίηση παιδιών από τον Geoghan και δεν έκανε τίποτα για να το σταματήσει, ο Baron προτρέπει την ομάδα Spotlight να ερευνήσει. Δημοσιογράφος Μιχαήλ Ρεζέντες επικοινωνεί με τον Garabedian, ο οποίος αρχικά αρνείται να πάρει συνέντευξη. Αν και του λένε να μην το κάνει, ο Ρεζέντες αποκαλύπτει ότι είναι στην ομάδα του Spotlight και πείθει τον Garabedian να μιλήσει.

Αρχικά πιστεύοντας ότι παρακολουθούν την ιστορία ενός ιερέα που μεταφέρθηκε σε νέες αναθέσεις πολλές φορές, η ομάδα του Spotlight άρχισε να αποκαλύπτει ένα μοτίβο σεξουαλικής κακοποίησης από άλλους ιερείς στη Μασαχουσέτη και μια συνεχιζόμενη συγκάλυψη από την Αρχιεπισκοπή της Βοστώνης . Μέσω του Phil Saviano , ο οποίος ηγείται της ομάδας για τα δικαιώματα των θυμάτων Survivors Network of the Abbused by Priests (SNAP), η ομάδα οδηγείται να διευρύνει την αναζήτησή της σε δεκατρείς ιερείς. Ρίτσαρντ Σάιπ, ένας πρώην ιερέας που εργάστηκε για την αποκατάσταση σεξουαλικά κακοποιών ιερέων, τους λέει ότι οι μελέτες του δείχνουν ότι υπάρχουν περίπου 90 κακοποιοί ιερείς στη Βοστώνη (6% των ιερέων). Μέσω της έρευνάς τους, η ομάδα αναπτύσσει μια λίστα με 87 ονόματα και αρχίζει να βρίσκει θύματα για να υποστηρίξει τις υποψίες τους.

Καθώς η ομάδα συνειδητοποιεί την τεράστια κλίμακα της έρευνας, αρχίζει να επηρεάζει τη ζωή τους: ο δημοσιογράφος Ματ Κάρολ μαθαίνει ότι ένα από τα κέντρα αποκατάστασης ιερέων βρίσκεται στο ίδιο τετράγωνο με το σπίτι της οικογένειάς του, αλλά δεν μπορεί να πει στα παιδιά του ή στους γείτονές του να αποφύγουν χαλάω την ιστορία. Η δημοσιογράφος Sacha Pfeiffer δεν μπορεί να πάει στην εκκλησία με τη γιαγιά της. Ο Rezendes πιέζει να βγει γρήγορα η ιστορία για να αποτρέψει περαιτέρω κατάχρηση. και ο Ρόμπινσον αντιμετωπίζει απώθηση από μερικούς από τους στενούς του φίλους που μαθαίνει ότι ήταν συνένοχοι στην κάλυψη της κακοποίησης.

Όταν συμβαίνουν οι επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου , η ομάδα αναγκάζεται να στερήσει προτεραιότητας την ιστορία. Ανακτούν τη δυναμική τους όταν ο Ρεζέντες μαθαίνει από τον Garabedian ότι υπάρχουν δημόσια διαθέσιμα έγγραφα που επιβεβαιώνουν ότι ο Cardinal Law ενημερώθηκε για την κατάχρηση και την αγνόησε. Αν και ο Ρεζέντες υποστηρίζει θορυβωδώς να τρέξει την ιστορία αμέσως, προτού υποφέρουν περισσότερα θύματα και οι αντίπαλες εφημερίδες δημοσιεύσουν παρόμοια άρθρα, ο Ρόμπινσον αρνείται σταθερά, υποστηρίζοντας ότι η ομάδα πρέπει να ερευνήσει περαιτέρω ώστε το συστημικό πρόβλημα να εκτεθεί πλήρως. Αφού η Globe κερδίζει μια υπόθεση για να έχει αποσφραγιστεί ακόμη περισσότερα νομικά έγγραφα που παρέχουν τα στοιχεία αυτής της ευρύτερης εικόνας, η ομάδα του Spotlight αρχίζει επιτέλους να γράφει την ιστορία και σχεδιάζει να δημοσιεύσει τα ευρήματά της στις αρχές του 2002.

Καθώς πρόκειται να εκτυπωθούν, ο Robinson παραδέχεται ότι έμαθε κατά τη διάρκεια της έρευνας ότι του έστειλε μια λίστα με 20 σεξουαλικά κακοποιούς ιερείς από τον δικηγόρο Eric MacLeish το 1993, τον οποίο ο Robinson δεν έδωσε συνέχεια. Ο Baron εξακολουθεί να επαινεί τον Robinson και την ομάδα του Spotlight να αποκαλύψουν τα εγκλήματα τώρα. Η ιστορία θα εκτυπωθεί με έναν διαδικτυακό σύνδεσμο προς τα έγγραφα που αποκαλύπτουν την αδράνεια του Law και έναν αριθμό τηλεφώνου για θύματα κακοποιών ιερέων. Το επόμενο πρωί, η ομάδα κατακλύζεται από κλήσεις από τα θύματα που έρχονται να πουν τις ιστορίες τους.

Ένας επίλογος κειμένου σημειώνει ότι ο Λο παραιτήθηκε τον Δεκέμβριο του 2002 και τελικά προήχθη στη Βασιλική της Σάντα Μαρία Ματζόρε στη Ρώμη , και παρουσιάζει μια λίστα με 105 κοινότητες των ΗΠΑ και 101 άλλες σε όλο τον κόσμο όπου έχουν λάβει χώρα μεγάλα σκάνδαλα κακοποίησης από ιερείς.
Η ταινία «πραγματοποιήθηκε υπό συνεχή χειροκροτήματα» στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας και το κοινό «ξέσπασε σε γέλια» όταν η ταινία ανέφερε ότι μετά τα γεγονότα της ταινίας ο Καρδινάλιος Μπέρναρντ Λο διορίστηκε εκ νέου σε ανώτερη τιμητική θέση στη Ρώμη.
Η Εκκλησία σκέπτεται και δρα με προοπτική αιώνων…εσύ ; (από την ταινία )

Αστραία

4 thoughts on “Όλα στο φως (Spotlight )

  1. Όταν ο Γουλιέλμος Ζ΄ του Μομφερράτου πάντρεψε την κόρη του Γιολάντα με τον Ρωμαίο Αυτοκράτορα Ανδρόνικο Β΄ Παλαιολόγο, της έδωσε σαν προίκα τους τίτλους σχετικά με τα υποτειθέμενα δικαιώματά του στον θρόνο της Θεσσαλονίκης, αλλά είναι ασαφές αν ήθελε να τα δώσει στον σύζυγό της, που κυβερνούσε την περιοχή σαν αυτοκράτορας. Η Γιολάντα διατήρησε τη θέση της στη διαδοχή της μαρκιωνίας του Μομφερράτου: ήταν δεύτερη σε σειρά μετά τον αδελφό της Ιωάννη, που πέθανε χωρίς παιδιά,. Με τον γάμο της πήρε το Ορθόδοξο όνομα Ειρήνη. Ο πραγματικός λόγος που ο Ανδρόνικος Β΄ νυμφρεύτηκε την Ειρήνη ήταν, ότι ήθελε να εξασφαλίσει όλα τα δικαιώματα στη Θεσσαλονίκη απέναντι στη Δύση. Η τακτική του Ανδρόνικου Β΄ ήταν να αποκτήσει όλα τα δικαιώματα των δυτικών διεκδικητών μέσω γάμων, έτσι έκανε επιπλέον -αποτυχημένη- προσπάθεια να νυμφεύσει τον μεγαλύτερο γιο του Μιχαήλ Θ΄ με την Αικατερίνη Α΄ του Κουρτεναί, διεκδικήτρια της Λατινικής Αυτοκρατορίας. Με τις γαμήλιες διαπραγματεύσεις ο Γουλιέλμος Ζ΄ πήρε από τον Ανδρόνικο 6.000 λίβρες, που είχε έσοδα ο ίδιος και ο πατέρας του Μιχαήλ Η´ Παλαιολόγος, το Μομφερράτο δήλωνε ότι «ανήκαν στην μαρκιωνία». Ο Ανδρόνικος Β΄ αποδέσμευσε επίσης 500 Βυζαντινούς στρατιώτες που ζούσαν στην Λομβαρδία, οι οποίοι μπήκαν στις υπηρεσίες του μαρκησίου, που βρισκόταν εκείνη την εποχή σε πόλεμο με τους Καπετίδες-Ανζού. Ο γάμος ανάμεσα στον Ανδρόνικο Β΄ και την Ειρήνη έδωσε απροσδόκητο δώρο στη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορική οικογένεια: τον θρόνο του Μομφερράτου.

    Έργα και ημέρες των Βυζαντινών Παλαιολόγων….. χάνοντας την Ελλάδα την Αθήνα και Θεσσαλονίκη σε βασιλικούς γάμους και πανηγύρια του αχαλίνωτου δράκου

    Ο αχαλίνωτος δράκος του Μομφερράτου

    Αρέσει σε 1 άτομο

  2. Το Spotlight έχει αναγνωριστεί από τους κριτικούς και έχει συμπεριληφθεί στις λίστες των Top Ten Films του 2015 πολλών κριτικών. [69] Η ταινία έχει λάβει πάνω από 100 βραβεία και υποψηφιότητες βιομηχανίας και κριτικών. Το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου επέλεξε το Spotlight ως μία από τις δέκα καλύτερες ταινίες της χρονιάς. [70] Η ταινία συγκέντρωσε τρεις υποψηφιότητες για Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ταινίας – Δράμας , Καλύτερης Σκηνοθεσίας για τον ΜακΚάρθι και Καλύτερου Σεναρίου για τους ΜακΚάρθι και Τζος Σίνγκερ . [71] Προτάθηκε για πέντε βραβεία Independent Spirit , μεταξύ των οποίωνΚαλύτερου μεγάλου μήκους , καλύτερης σκηνοθεσίας , καλύτερου σεναρίου για τραγουδιστή, καλύτερου μοντάζ για τον Tom McArdle και Τιμητικό βραβείο Robert Altman για το καστ. [72] Η Rachel McAdams και το καστ του συνόλου έλαβαν υποψηφιότητες για την Εξαιρετική ερμηνεία από γυναίκα ηθοποιό σε δεύτερο ρόλο και την εξαιρετική ερμηνεία ενός καστ σε κινηματογραφική ταινία αντίστοιχα, με το καστ να κερδίζει το δεύτερο.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Spotlight_(film)

    Αρέσει σε 1 άτομο

Σχολιάστε